Aleksandra Kaczyńska
neurologopeda, pedagog specjalny, surdopedagog, terapeuta pedagogiczny, terapeuta karmienia, terapeuta wczesnej interwencji logopedycznej, protetyk słuchu, terapeuta ręki, terapeuta taktylny
Ukończyła wiele kursów i szkoleń kwalifikacyjnych, w tym Curso Castillo Morales RCM – w Cordobie (Argentyna) oraz całościowy, wieloetapowy kurs J.Brondo "Opieka i wsparcie dzieci urodzonych przedwcześnie" - Argentina (Cordoba). Od 2019 roku realizuje staż w Clinica y Maternidad del Sol na Oddziale Patologii Wcześniaka, gdzie ma możliwość praktyki w zakresie holistycznego wsparcia noworodka. Zafascynowana holistycznym podejściem do opieki nad dzieckiem z wyzwaniami rozwojowymi, łączy w swojej pracy koncepcje neurofizjologiczne z metodami samoregulacji i masażu. W związku z tym praktykowała chińskie techniki masażu, aby lepiej zrozumieć potrzeby pacjentów. Obecnie pracuje jako neurologopeda na Oddziale Gastrologii, Hepatologii, Zaburzeń Odżywiania i Pediatrii IP Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie. Z Centrum Terapeutym "Uniquecenter" związana od 8 lat i stale pozostaje częścią wielkiej, turnusowej rodziny.
W ramach swoje praktyki realizuje:
- konsultacje neurologopedyczne dzieci w każdym wieku i każdym wyzwaniem,
- terapię neurologopedyczną dzieci z wyzwaniami,
- treningi karmienia dzieci z wyzwaniami, również te karmione są przez sondę nosowo-żołądkową, gastrostomię odżywczą,
- ocenę funkcji ssania, wsparcie dziecka i rodziny w zakresie podjęcia aktywności,
Nasza Neurologpedka realizuje zabiegi elektrostymulacji w logopedii wykorzystując prądy typu EMS, TEN oraz aparat VITALSTIM.
Wykształecenie
- 2011–2013 Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie, kierunek: Neurologopedia
- 2006–2011 Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, kierunek: Pedagogika Specjalna, dwie specjalności: Surdopedagogika, Terapia Pedagogiczna, studia 5-letnie magisterskie
- 2010–2011 Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, Podyplomowe Studia Logopedii
- 2007–2009 Zespół Medycznych Szkół Policealnych, kierunek: Protetyka Słuchu
- 2003–2006 I Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Skargi w Pułtusku, profil humanistyczny
Doświadczenie zawodowe
- od 2013 (październik) Szkoła Wyższa Przymierza Rodzin w Warszawie. Wykładowca – „Surdologopedii” oraz „Metod wspomagających komunikację osób niesłyszących” na Podyplomowych Studiach Neurologopedii
- od 2013 (maj) Współpraca z firmą szkoleniową „Cognitus” organizującą szkolenia w zakresie umiejętności miękkich tj. m.in. asertywność, sposoby radzenia ze stresem i złością, budowanie poczucia własnej wartości, efektywna komunikacja. Prowadzenie warsztatów dla osób aktywnie poszukujących pracy.
- od 2013 (kwiecień) Prowadzenie autorskich warsztatów z zakresu umiejętności wychowawczych dla rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną,autyzmem i ADHD, będących pod opieką Ośrodka Pomocy Społecznej gminy Warszawa-Targówek w ramach projektu „Aktywny Targówek”
- od 2011 (grudzień) Szkoła Wyższa Przymierza Rodzin w Warszawie. Wykładowca – „Wczesnej interwencji logopedycznej” i „Profilaktyki logopedycznej od noworodka” na Podyplomowych Studiach Logopedii i Komunikacji
- od 2011 (sierpień) Samodzielny Zespół Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej Warszawa-Targówek – Przychodnia Rehabilitacyjna przy ul. Balkonowej 4 w Warszawie. Praca na stanowisku Logopedy/Neurologopedy z dziećmi i młodzieżą w wieku od 0 do 18 roku życia.
- od 2011 (maj) Klub Malucha „Bajkowy Świat” – ul. Modlińska, Warszawa. Prowadzenie zajęć logopedycznych z dziećmi w wieku od 12 miesiąca do 5 roku życia.
- 2011 (luty-czerwiec) Praktyka logopedyczna – dyplomowa (50 godz.). Przeprowadzanie badania logopedycznego oraz prowadzenie usprawniania dziecka z niedokształceniem mowy z powodu niedosłuchu.
- 2010 (styczeń)-2011 (czerwiec) Działalność w Kole Naukowym Logopedii Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie.
- 2011 (luty-marzec) Praktyka pedagogiczna w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Słabo Słyszących i Niesłyszących w Kielcach (nauczanie w klasach wyższych) – 2 tygodnie.
- 2011 (styczeń-luty) Praktyka pedagogiczna w Internacie Instytutu Głuchoniewidomych im. J. Falkowskiego w Warszawie – 2 tygodnie.
- 2011 (styczeń) Specjalistyczna praktyka logopedyczna w Poradni „TOP” w Warszawie (50 godz.) Hospitowanie oraz prowadzenie zajęć z osobami jąkającymi się oraz z osobami z niedokształceniem mowy z powodu niedosłuchu.
- 2010 (grudzień) Praktyka pedagogiczna z zakresu Terapii Pedagogicznej w Szkole Podstawowej nr 273 im. Batalionów „Gustaw i Harnaś” w Warszawie – 3 tygodnie.
- 2010 (październik) Praktyka logopedyczna z zakresu dyslalii obwodowej w gabinecie logopedycznym Szkoły Podstawowej w Adamowiźnie (50 godz.). Hospitowanie oraz prowadzenie zajęć z dziećmi w wieku szkolnym.
- 2010 (wrzesień) Praktyka pedagogiczna w Zespole Szkolno-Przedszkolnym dla Dzieci Niesłyszących i Słabo Słyszących w Katowicach (nauczanie zintegrowane) – 2 tygodnie.
- 2010 (maj) Prowadzenie szkolenia dla logopedów z zakresu interpretacji wyników badań słuchu w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 20 w Warszawie.
- 2010 (luty) Praktyka pedagogiczna w Zespole Szkolno-Przedszkolnym dla Dzieci Niesłyszących i Słabo Słyszących w Katowicach (nauczanie zintegrowane) – 2 tygodnie.
- 2009 (październik)-2010 (czerwiec) Wolontariat w Polskiej Fundacji Pomocy Dzieciom Niedosłyszącym „ECHO”.
- 2009 (październik)-2010 (czerwiec) Wolontariat w Towarzystwie Pomocy Głuchoniewidomym w Warszawie.
- 2008 (luty) Praktyka pedagogiczna w Internacie Instytutu Głuchoniewidomych im.J.Falkowskiego w Warszawie – 2 tygodnie.
- 2007 (luty) Praktyka opiekuńczo-wychowawcza w księgarni dziecięcej „Badet.pl”. Organizowanie i prowadzenie zajęć literacko-plastycznych z dziećmi w wieku 4–8 lat – 2 tygodnie.